Požuri! Vreme je novac!

Sigurno ste čuli ovaj izraz do sad nebrojano puta.

Ako razmislimo malo o ovom izrazu sa stanovišta vremena onda ćemo shvatiti da je postavka potpuno pogrešna.

Vreme nije novac – Vreme će uvek biti vrednije od novca jer jednom kad vreme prođe, ne može da se vrati nazad. Novac uvek možete da zaradite ali ne možete da stvorite više vremena, zar ne? Koliko smo samo puta rekli: “Eee da dan moze da mi traje 48h sta bih sve mogla da uradim …”

Da bismo našu produktivnost doveli do maksimuma ovo je najbitnija stvar koju treba da shvatimo – Vreme je najvrednija stvar koju mozemo da posedujemo!

Svi mi imamo istih 365 dana u godini, istih 7 dana u nedelji, istih 86,400 sekundi u danu.

To isto vreme imaju i Elon Musk, JefF Bezos ili uzmite bilo kog preduzetnika kome se divite. Isto vreme imamo i mi i oni. Ono što njih čini uspešnijim od svih ostalih je način na koji koriste svoje vreme … Ovde necemo pričati o okolnostima koje su ih dovele tu gde jesu, već samo o upotrebi vremena.

Sigurna sam da će neko da pomisli, e pa znaš Elon Musk je uspešan zato što ima toliko i toliko para, ima vece mogućnosti od mene i to je sve okej. Verovatno ćete biti u pravu.
Ali ono sto ga esecijalno odvaja od ostalih je način na koji raspoređuje svoje vreme. Ne samo on, već svi uspešni ljudi.

Možete imati čoveka kojima ima sve pare ovog sveta, talente i mogućnosti ali koji bira da dangubi i troši svoje vreme na druge stvari.
Dakle da ponovimo – Vreme je najvrednija stvar koju mozemo da posedujemo
I onda dolazimo do jasne i kratke definicije produktivnosti  – Produktivnost je maksimalan rezultat za minimalno vreme.

Nigde ovde nismo pomenuli novac, vec vreme.

Time Managment – Trač ili istina

Koliko smo puta čuli ovaj savet? Budite iskreni prema sebi. Koliko puta su vam rekli da je Upravljanje vremenom put do bolje produktivnosti? Ako malo mućnemo glavom pa se zapitamo:

Da li mi možemo da upravljamo vremenom?
Da li možemo da ubrzamo ili usporimo vreme?
Da li možemo da vratimo vreme u nazad?
Da li možemo da deponujemo malo vremena danas, pa da iskoristimo sutra?

Ja još uvek ovo nisam uspela, ako je nekom pošlo za rukom slobodno podelite sa nama 🙂

S obzirom da svi imamo istu količinu vremena na raspolaganju tajna produktivnosti ne leži u upravljanu vremenom – već upravljanju samim sobom. Odluka je na nama da odredimo u šta ćemo ulagati svoje veme.

Ovo nije neka teško čuvana tajna, već puka realnost koja nam je pred nosom sve vreme.Odgovornost je na nama, ne vremenu, ne novcu, već nama.

Štos nije u tome da radimo više sati dnevno, nego da uradimo što više sa vremenom koji već imamo na raspolaganju.

14 predloga za povećavanje produktivnosti (isprobano)
  1. .Planirajte vaše aktivnosti – dnevno, nedeljno, mesečno. Kada planiramo vreme, lakše i bolje se fokusiramo na aktivnosti koje dolaze i podstičemo produktivnost.
  2. Napravite prioritete u aktivnostima – Često nam se dešava da imamo puno stvari da uradimo u isto vreme. Ključno je da definisemo šta je bitno, a šta može da sačeka. Svaka aktivnost koja ne utiče na vaš posao u narednom periodu (danu, nedelji), može da sačeka naredni dan.
  3. Radite prvo najteže stvari – Često nam se dešava kada je neki zadatak pred nama, pogovoto ako je malo teži da ga odlažemo do poslednjeg trenutka (Ovo sam ja često radila). Ova besmsilica nam oduzme vreme i energiju i često probijemo rokove. Probajte prvo da odradite ono što vas najvise muči, mrzi ili vam se ne radi. Nakon toga ćete imati mnogo više vremena da radite ono sto više volite 
  4. Organizujete zadatke po blokovima vremena – Kad istekne vreme za taj blok,prelazimo na sledeci. Ako se previše zadržavamo na jednoj stvari, često se desi da neke aktivnosti uopšte ne uradimo.
  5. Nemojte da radite više stvari u isto vreme – Takozvani multitasking nas dovodi do rasutog fokusa i nedovršenog posla. Pokušajte da se posvetite aktivnosti koju radite sa maksimlanom pažnjom.
  6. Zakazujte pozive – Ovim ćemo eliministati isprazne telefonske razgovore koje vam skidaju fokus sa posla
  7. Isključite notifikacije na aplikacijama – Priznajte, koliko često se prekinuli posao jer vam je stiglo obaveštenje sa Facebooka-a, Instagrama i slicno?  Probajte da proveravate telefon tek kada završite planiranu aktivnost
  8. Utišajte telefon dok radite – Ovo je težak zadatak ukolik smo navikli da stalno gvirkamo i proveravamo šta se dešava. Često može da se desi da nas neko pozove i prekine u sred posla. Utišajte telefon sledeći put i videcete koliko više može da se postigne
  9. Proveravajte email u određeno vreme – Stalno proveravanje emaila nam naravno uzima fokus sa posla. Proverite i ako treba 5 puta dnevno ali to neka bude vreme određeno samo za to.
  10. Merite rezultat, a ne vreme – Često nam se desi da pričamo kako smo puuuuno radili, satima i satima, a rezultat je bio nekad skoro i nemerljiv. Kada pocnemo da merimo rezultat u odnosu na uloženo vreme, lakše ćemo shvatiti na šta nam vreme odlazi i koje aktivnosti možemo da redukujemo.
  11. Drzite se rutine – Postajemo najefikasniji kada imamo ritam rada,Okej je da ga ubrzamo ili usporimo, dokle god se držimo postavljene strukture. Bez plana i struktura napredak je skoro pa nemoguć.
  12. Na greškama se uči – Greške su samo ispitivanje tržišta (kako kaže naša Vanja). Greške su tu da nam pokazu kako radimo, šta treba da naučimo i popravimo. Što pre počnemo da pravimo greške, pre ćemo znati šta treba da popravimo.
  13. Tražite pomoć – Kad vam je teško, kad vam treba drugo misljenje, pitajte ljude oko vas, vaše saradnike.
  14. Dajete sebi slobodan dan – Potpuno je okej da se umorimo od svega i da poželimo odmor. Nemojte biti previse strogi prema sebi. Svima je potreban odmor. Isključite se na par sati, dan, dva, koliko vam treba da se vraitie u život i nastavite punom parom napred.

I ne zaboravite … svaki dan je novi dan. Ako nam se desi da jedan dan zabrljamo, dajte sebi oduška, nastavite sutra i nastavite tamo gde ste stali. Nema potrebne da budete previše kritčni prema sebi 😉

Budite svoj najluđi dan i slavite male pobede!