Marketing u službi ljudi
Većina vas koji ste Coachevi, Treneri, Konsultanti i Mentori pokrećete svoje biznise iz jednog jedinog i glavnog razloga – želite da pomognte ljudima da žive kvalitetnije i bolje, zar ne?
Ishod vašeg biznisa, i u kojoj meri ćete ispuniti svoje biznis ciljeve, zavisi isključivo od 2 faktora:
1. Kvalitet vaše ponude, koji čini vaše iskustvo i znanje koje pružate svojim klijentima
2. Broj klijenata koje fizički možete da uslužite
Cilj ovog teksta je da se fokusiramo i razložimo drugi faktor.
Mnoge od vas još uvek ne uviđate, koliko je marketing značajan za vaš biznis i vaše klijente, i verujem da ćete nakon ovog teksta pomeriti vaše flitere za par milimetara.
Bez obzira što radite sa ljudima, vi vodite biznis, ili bar želite da ga razvijete. Koliko ćete biti uspešne u tome, zavisi isključivo od vas.
Postoji znatan broj uspešnih ljudi, na polju ličnog i profesionalnog rasta i razvoja, u smislu biznisa koji si razvili, broja klijenata koje su uslužili i rezultata koji su njihovi klijenti imali, a koji su pokazali i dokazali da se može razviti uspešan online biznis na Balkanskom tržištu.
Sa druge strane, postoje i oni koji i dalje manje prihoduju od svog biznisa ili još uvek nisu došle do prvog klijenta.
U čemu je onda razlika između ove dve, dijametralno suprotne pozicije?
Ništa drugo sem način razmišljanja.
Možda ste fantastične u tome što radite, možda ste do sada pomogle velikom broju ljudi uživo, a sada to želite da prikažete u online svetu, ali to ne ide u meri u kojoj ste vi očekivale. Osećate da postoje neki ometači u vama, koji vas drže u mestu ali ne umete baš jasno da ih imenujete.
Jedno je sigurno:
Ukoliko ljudi ne znaju da postojite, vaše veštine ostaju samo vama. Ako ne znaju da postojite, kako onda da im pomognete i razvijate biznis?
Dolazimo do onog ulimativnog pitanja: Koji je to način razmišljanja koji treba da imate, kako biste postale uspešne u online svetu?
Drum rolls please … Da prihvatite self-marketing kao sastavni deo vaše biznis strategije.
Žene koje grade Lični Brend u online svetu ili su tek na početku, često imaju sličan izazov, koji su vrlo glasno i strasno delile samnom:
Imaju osećaj da je marketing manipulacija, i da nije u skladu sa njima da koriste taktike kako bi pridobile ljude. Bilo daje to prijava na mailing listu, povezivanje na Facebook profilu, stranici ili grupi, Instagram ili Youtube kanalu.
Takođe, rekle su mi da marketing podstiče etički neispravnu prodaju da se one uopšte ne osećaju lagodno kada svoj sadržaj (predavanja, emailove, objave, videa) treba da kreiraju u skladu sa time (kreiranje prodajnog levka i zagrevanje publike)
Sa druge strane, kada se direktna ponuda ponudi hladnoj publici, prodaje nema.
Očekivanja su prevelika, a online svet, surovo realan.
Ukoliko i vi imate slično razmišljanje, u nastavku ću vam objasniti zašto je marketing etički ispravan i neophodan za vaš biznis.
Ali pre nego što se upustimo dalje, hajde da napravimo veoma bitnu razliku:
Vaša poruka je vaše obećanje ljudima, i ovom svetu. Na koji način vi pomažete drugima.
Marketing je način da vaša poruka dođe do što većeg broja ljudi.
Prodaja je način da nastavite da širite vašu poruku i vodite uspešan biznis.
Etička ispravnost
U ovom trenutku, postoji veliki broj ljudi na tržištu kojima je potrebna vaša pomoć. Vežbe radi, nazvaćemo ih budući klijenti. Ovi ljudi imaju određene ciljeve koje žele da postignu ili probleme koje žele da reše, a razrešenje toga ih vodi u bolji i kvalitetniji život.
Kao Coach, Konsultant, Mentor ili Edukator, kao neko ko je ekspert u svojoj oblasti, vi imate određenu dužnost (savest) koju ste preuzele da pomognete ljudima, zar ne?
Jedini način da počnete da pomažete tim ljudima je da vas oni anagažuju. Marketing predstavlja vezu između vaših budućih kljenata i vaše sposobnosti da im pomognete u ispunjenu njihovih želja.
Marketing postaje etički neispravan jedino kada nudite nešto što niste u stanju da ispunite. Ako to radite svesno, onda možemo da pričamo o manipulaciji, mada čisto sumnjam da je to vaš slučaj.
Neophodnost za biznis
Marketing predstavlja neophodnost za vaš biznis jer povezuje ljude koji su osvestili da žele neku promenu u životu, sa ekspertima (vama) koji im mogu pomoći u tome.
Bez obzira na nivo njihove spremnosti, na momentalni rad sa vama, oni su svesni koji im je sledeći korak: da donesu odluku koga će angažovati da im pomogne u tome. Njihova spremnost ponekad ne zavisi samo od njih, već i od poverenja koje ste izradili sa njima, i saznanja da neće biti sami u tom procesu.
Bez marketinga, oni neće ni znati da vi postojite, i time propuštate priliku da budete deo njihove životne promene.
Dve struje razmišljanja o marketingu
Generalno, postoje 2 vrste razmišljanja kada je marketing u pitanju
Jedni misle da je marketing manipulacija, i da se koristi isključivo u svrhe da se utiče na svest klijenta da donese odluku pre nego što je spreman, i na taj način donosi odluku iza koje ne može ni sam da stane. Nazvaćemo ovo Marketing Manipulacija
Drugi pak, prihvataju činjenicu da su ljudi sami prepoznali da im je potrebna promena u životu, i da su prihvatili činjenicu da to ne mogu sami da naprave. Ti ljudi donose svesno odluku da rade na sebi i svesno traže nekog ko će im pomoći u tome.
Sa druge strane, Coach, Konsultant, Mentor ili Edukator prepoznaje ove ljude i njihove potrebe, i aktivira svoje resurse, kao bi kroz svoje ponude (sesije, terapije, edukacije, sastanke) zadovoljila potrebe tih ljudi. Ovakav način razmišljanje imaju žene koje svoje prakse posmatraju kao Uslužne Biznise.
Ova dva načina razmišljanja su dijametralno suprotna. Pripadnice Marketing Manipulacije struje, posmatra buduće klijente kao nekog na koga stalno treba uticati, kako bi platili za sesiju, konsultaciju, edukaciju, terapiju …
Dok druge, pripadnice Uslužnog Biznisa struje, posmatra buduće klijente kao odgovorne osobe, koje same mogu prepoznati potrebu za promenom, i koje svesno angažuju Coacha, Konsultanta, Mentora ili Edukatora kada su spremne da tu uslugu i konzumiraju (primene, usvoje)
Ako želite da razvijate uspešne online biznise, usvajanje ovog drugog načina razmišljanja je imperativ kako bi vaš biznis napredovao. Tada ćete moći da na etički ispravan način, pomognete vašim budućim klijentima.
Jedino tada ćete biti u mogućnost da gradite uspešan biznis i pomažete ljudima u isto vreme.
Kada počnete da posmatrate svoj bizni kao uslužni, koji pomaže ljudima da žive bolje i kvalitetnije, poželjno je da:
- Promovišete vaše usluge kroz jasne poruke na društvenim mrežama. Da ljudi tačno znaju šta plaćaju i dobijaju.
- Shvatite da kao osoba od poverenja i stručnosti, imate saznanje šta vašim klijentima treba, i takve ponude kreirate..
- Razumete potrebe vaših klijenata i kreirate više različitih ponuda, u zavisnoti od njihovih potreba, nivoa razvoja i finansijske spremnosti. Najfleksibilniji sistem, je i najuspešniji.
- Poštujete proces donošenja odluka vaših klijenata, ne požurujte ih.
- Ne razmišljajte unapred i napamet, već ponudite vašim klijentima i neke druge pakete. Ne donosite odluke u njihovo ime.
- Budite ljudi pre svega i negujete poslovnu etiku
Kada prihvatite činjenicu da vodite uslužni biznis, shvatićete da vam marketing pruža mogućnost da dođete do šire publike, i samim tim ćete biti u prilici da pomognete većem broju ljudi, i da gradite uspešan online biznis.
Kada su ova dva segmenta u saglasnosti, kreirate dobitnu kombinaciju i za vas i za vaše klijente. Oni dobijaju životnu promenu, a vi živite, isključivo od toga što volite da radite.
Toliko je jednostavno, probajte.
Neda
Leave A Comment