4 saveta za nove preduzetnice

Praktični vodič za uspešan start online prakse

Nikad nije bio bolji trenutak da pokrenete svoj biznis kao danas. U poslednjoj deceniji, tehnologija je pokrenula poslovnu r(E)voluciju , a posebno u poslednje dve godine kada je veći deo sveta prešao u online svet.

Kao preduzetnice, vlasnice svojih biznisa, uz pomoć tehnologije imate pristup većem broju informacija. Ovo vam daje mogućnost da donesete ispravne poslovne odluke. Ako uzmemo u obzir da je preduzetništvo na Balkanu mlada kategorija, od svega 30ak godina, nije ni čudo što puno novih biznisa propada. 

Online svet vam danas pruža alate, znanje, tuđe iskustvo koje vam značajno može pomoći da svoj biznis razvijate u dobrom pravcu.

Prednost koju imate kao vlasnce malih biznisa, online praksi, je u tom što se manje, fleksibilnije, brže možete reagovati na promenu. Velikim kompanijama treba veći zamah za uvođenje novina. 

Dok je vama potrebna samo jasna odluka kuda idete, koga služite i šta prodajete. Možete izlaziti na nova tržišta mnogo brže nego ostali.
Međutim, da biste uspešno gradile svoju online praksu, treba da imate u vidu i širu sliku, da planirate i budete istraje u svojim akcijama. 

U nastavku vam ostavaljam 4 praktična saveta za uspešno razvijanje online biznisa

1. Nemojte odmah davati otkaz

Iako vam je možda muka vaše trenutne pozicije i šefa, razmislite o tome kao trenutnoj situaciji. Kao nečemu što je prolazno dok razvijate svoj biznis sa strane. Bilo bi potrpuno neodgovorno da vas savetujem da odmah date otkaz, bez da ste napravile stabilan priliv prihoda u vašem novom biznisu. Uzmite u obzir da tradiocionalnim biznisima treba minimum dve godine da se razviju, a da u prvoj godini najveći broj novih biznisa propadne.

Strpljenje drage moje. 

Obzirom na brzinu razvoja tehnologije i protoka informacija, online biznsu treba nešto manje ali ostavite bar godina dana da testirate vaše ideje, probate, brusite ponudu i vašu ciljnu grupu pre nego što u Diva stilu napustite vašu trenutnu poziciju.  

2. Ciljna grupa

Znam, znam, znam. Već sam čula kako kolutate očima na samu pomisao ciljne grupe. Iskreno govoreći, ako bih vam rekla na samom početku da nađete ciljnu grupu, to bi bilo isto kao da tražite iglu u senu.

Ako su neke od vas otvorene ličnosti i lako vam je sa ljudima, tim vam je zadatak teži jer svi žele da budu u vašem prisustvu, bez obzira da li im treba to što vi nudite ili ne.

Ciljna grupa se jasno odredi tek posle druge godine biznisa, ali da bi skratile sebi put tog traganja imate 2 opcije:
ili ćete početi sa ljudima kojima možete rešiti probleme sa znanjem koje imate
ili ćete pričati na široko i videti ko će se odazvati.

Od nečeg treba da krenete. Što specifičnije to bolje. Ali bez brige, u velikom broju slučajeva kada ste Lični Brend, i kada ste autentične u tome što radite, ciljna grupa nađe vas jer se povežu sa vašim vrednostima i važnostima koje unosite u biznis.

3. Online prisustvo

Odmah da kažem jasno i glasno: Ako nemate sajt za vaš online biznis, ne postojite.

Ako ste Lični Brend, radite sa ljudima, menjate im živote, šta mislite kako bi se oni osećali da idu da rade sa tamo nekim Facebook Profilom ili prelepim Instagram nalogom? Ja prva imam 3 Facebook naloga, čak i ne znate koji mi je pravi, zar ne? 🙂

To bi isto bilo kao da idete u neku nepostojeću prodavnicu koja ima neko fiktivno postojanje na nekim kanalima društvenih mreža. Vaš sajt predstavlja vas u online svetu i dokaz da postojite i da to što radite ima legitimnu vrednost. 

Snaga vašeg online biznisa se ogleda u informacijama koje posedujete, email adresama i brojevima telefona koje nemaju veze sa brojem pratioca na društvenim mrežama. Sadržaj na vašem veb sajtu je vaš i pod vašom kontrolom. 

Ovo naravno ne znači da ćete krenuti sa sajtom, uložiti u brending bez da ste prvo testirale ideju, napravile zajednicu. U prevodu, ako još uvek ne znate tačno koja je vaša jasna ponuda, ne zalećite se trošenjem novca koji nemate. Nađite način kako da kreirate budžet sa sajt kroz vreme.

Međutim, ako već znate vašu ponudu, i pritom radile u offline-u već duže vreme, by all means, dižite sajt što pre. To je investicija koja će vam se višestruko vratiti.

Dok se ne osmelite za sajt, tu su vam društvene mreže koje će vam svakako pomoći da se povežete sa vašom publikom, testirate ponudu, upoznate sebe u online svetu, i u novoj ulozi koju ste preuzele. Ne preskačite korake, pratite svoj tempo i uživajte u stvaranju vašeg brenda. 

4. Istrajte u vašim namereama

„Ako možeš nešto da sanjaš, možeš i da ga uradiš.“ – Walt Disney

Preduzetništvo zahteva kreativnost, energičnost, istrajnost, hrabrost, rešenost da ne odustanete kada se dese greške i neuspesi.
Realno gledano neuspeh ne postoji. Postoji samo feedback. Odgovor tržišta na to što radite, odgovor klijenta na vašu ponudu, informacija koju dobijete kada izložite vašu ideju ili reakcija na akciju koju napravite.

Verujem da ni Opri nije bilo svejedno kada je dobila otkaz, ali se posle toliko zatvorenih vrata, odvažno vratila i kupila zgradu.
Vaša odlučnost i odbijanje da odustanete će vas izdvojiti od ostalih koje nisu imale vašu rešenost. Niko drugi ne može da iznese vaš biznis nego vi same.

Naoružajte se strpljenjem, optimizomom i setite zašto ste uopšte krenule na svoje magično putovanja kreiranja sopstvenog biznisa.

Ako su vam ovi saveti bili korisni, podelite ovaj članak sa preduzetnicom za koju mislite da će joj ovi redovi doći kao kec na 11.

Do sledećeg pisanja, budite veće od života.

Neda <3

Total Views: 719Daily Views: 1

Biznis Manifest za Lični Brend
12 principa za građenje online biznisa

Preuzmite besplatni priručnik